I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, February 1, 2012

PUISI UNTUK KALIAN!

Aku mulakan puisi ini dengan kalimah Allah
Bismillahhirohmanirahhim
Segala puji bagi Allah yang mencipta sekalian alam
yang menemu dan memisahkan kita
Ku tadah kesyukuran menghadap rahmat atas kalimah dan hidayahMu.
 
Aku mulakan puisi ini dengan Senyuman
Dalam rentak biasa aku gembira bersama kalian,
Terfikir sejenak kita telah bersama
Rona kehidupan kita tempuhi jua
Jauh berjalan dalam mencari kematangan,
Ku titip puisi ini atas dasar menghargai penat lelah mu
Dari jauh aku tahu kita semua inginkan kepuasan
Ketika jemari tidak sanggup lagi menggenggam
Ketika peluk hanya melingkar di ruang kosong
Hanya lengang yang kehilangan
Dan kesendirian membisu
 
Aku teruskan puisi ini untukmu kawan
Persahabatan adalah nyawa
Ia mengalir dalam darahku
Bergetar dalam nadiku
Berirama seiring dengan detak jantung ku
Sahabat
Untuk setiap langkah yang kau jejak
Pada jalan-jalan takdir yang mengurat dalam telapak kaki
Untuk kebersamaan kita dalam detik terakhir
Dan untuk semua kebisingan ini
Aku tahu banyak tohmahan yang kita terima
Tapi ianya adalah penghargaan buat kita yang bergelar manusia
Lihatlah dunia betapa indah ciptaannya walau bergolak dalam tangis
 
Tapi yang terukir di hati mu kulihat senyuman yang memanjang
Bersyukurlah atas nikmat kehidupan kurniaan Pencipta Sekalian Alam
Tanpa kun fa ya kun, malam ini bukan milik kita

No comments:

Post a Comment